Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Vad är det igentligen som gör ett bra spel?

Go down 
+2
misarn
Henkeepeenk
6 posters
AuthorMessage
Henkeepeenk
Developer
Henkeepeenk


Number of posts : 66
Age : 33
Live : Borlänge

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon Feb 09, 2009 12:19 am

Jag vet att Falkiniz är expert på den här frågan, affraid affraid

men nu hör jag med dig! Vad är det som gör ett bra spel?


Last edited by Hehhe on Mon Feb 09, 2009 12:28 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.cog.clan.pro
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon Feb 09, 2009 12:27 am

Det ska väl vara varierande och roligt men sen beror det väl på vad man är sugen på att spela med jocolor
Back to top Go down
Gäst
Guest




Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue Feb 10, 2009 9:49 am

Den totala upplevelsen. Det ska vara kul helt enkelt. Sen att man får göra saker man inte kan göra i verkligheten. Tex jag har alltid drömt om att ha en egen häst och tack vare My horse and me 2, så har jag den möjligheten
Back to top Go down
mr. slave
Member
Member
mr. slave


Number of posts : 16
Age : 35

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue Feb 10, 2009 1:47 pm

HAHAHAHAHA fett äkta
Back to top Go down
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyWed Feb 11, 2009 7:07 pm

Esox wrote:
Den totala upplevelsen. Det ska vara kul helt enkelt. Sen att man får göra saker man inte kan göra i verkligheten. Tex jag har alltid drömt om att ha en egen häst och tack vare My horse and me 2, så har jag den möjligheten

Lättare spel att klara ut finns ju inte:P hihi lol!
Back to top Go down
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon Feb 23, 2009 12:05 am

Men jag har en liten fundering, vad är erat absoluta favorit spel!?
Ett spel som överträffar allting annat som är värt att spela om och om igen!? cyclops
Back to top Go down
raixor
Administrator
raixor


Number of posts : 102
Age : 35
Live : norr om allt

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon Feb 23, 2009 4:54 am

Final fantasy 7 är absolut det bästa jag spelat, har nog kört det jag vet inte hur många gånger och tröttnar aldrig =) bra story, okej grafik för o vara gjort 97 och schysst gameplay.
Back to top Go down
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon Feb 23, 2009 4:31 pm

Okey, det har jag aldrig spelat men hört talas om iaf... What a Face
Back to top Go down
raixor
Administrator
raixor


Number of posts : 102
Age : 35
Live : norr om allt

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyFri May 08, 2009 12:22 am

måste bara säga att ett spel ska ha mycket variation, stor frihet och en massa att göra, sen behöver inte storyn vara bäst men det är ju ett + ofc , det enda när det gäller gameplay är när kameran inte hänger med , sånt är drygt =O
Back to top Go down
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptySun May 10, 2009 10:58 pm

Varierat spel är nästan ett måste och man märker ju snabbt om det är ett spel som utgivarna har arbetat mycket på med storyn m.m
Back to top Go down
raixor
Administrator
raixor


Number of posts : 102
Age : 35
Live : norr om allt

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon May 11, 2009 1:28 am

jo det finns fan inget värre en enformiga spel, sport spel har en tendens att bli väldigt enformiga till slut, fast tycker ändå att nhl 09 har lyckats hålla en hyfsat intressant nivå fortfarande =)
Back to top Go down
Nogger
Administrator
Nogger


Number of posts : 40
Age : 38
Live : Skogås

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon May 11, 2009 9:33 pm

NHL 09 är ju så pass bra och med mänskligt motstånd så är ju ingen match den andra lik. Fattar dock inte varför folk spelar Be a pro offline och sådant. story spel är ju väldigt roliga men de kräver en del tid. Fattar inte varför det inte görs mer spel med originella ideer än vad det görs idag.
En man, ett vapen, 5000 terrorister verkar ju vara det folk vill ha idag men det intresserar mig inte.

De spel som jag verkligen tycker är bra säljer ju inget vidare. Trist.
Back to top Go down
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyMon May 11, 2009 10:31 pm

Jo helt klart är det roligare att möta andra spelare än att sitta och spela själv outsider.
Spelet blir ju ännu mer varierat på så vis. king
Back to top Go down
raixor
Administrator
raixor


Number of posts : 102
Age : 35
Live : norr om allt

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue May 12, 2009 12:37 am

mjo fast story baserade spel tycker jag nästan är bäst att spela själv, för man vill ju inte vara beroende av att behöva spela med andra.

så sport, fighting och typ FPS spel passar online medans rpg och äventyr(beror på iofs) är bättre 1 player =)
Back to top Go down
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue May 12, 2009 11:15 am

raixor wrote:
mjo fast story baserade spel tycker jag nästan är bäst att spela själv, för man vill ju inte vara beroende av att behöva spela med andra.

så sport, fighting och typ FPS spel passar online medans rpg och äventyr(beror på iofs) är bättre 1 player =)

Man ska kunna välja om man vill spela "online" eller "offline"
Back to top Go down
PassaAlltidObama
Administrator
PassaAlltidObama


Number of posts : 19
Age : 35

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue May 12, 2009 1:03 pm

Grejen är som sådan att ett bra story baserat spel är precis som vilken bra film som helst. Man vill bli emotionellt medryckt i en bra story, och det faktum att det tar mer tid än att titta på en bra film har i slutändan ändå ingen betydande faktor då man trots allt får mycket tillbaka av den tid man spenderar ensam framför TVn med kontrollen i högsta hugg (förhoppingvis). Shenmue och Final Fantasy X är två bra exempel på spel av denna typ som totalt ägt alla andra medieformer. Även Dreamfall ska nämnas SÅKLART!


NHL 09 är online och mot andra personer. Men för att bli något filosofisk för stunden, så erhåller även detta lir en bra story. Det vet ni, undermedvetet eller ej.
Back to top Go down
raixor
Administrator
raixor


Number of posts : 102
Age : 35
Live : norr om allt

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue May 12, 2009 1:19 pm

jo alla berättar vi en liten berättelse online, vissa åker offiside och andra tar onödiga interference utvisningar framför mål Wink
Back to top Go down
Henkeepeenk
Developer
Henkeepeenk


Number of posts : 66
Age : 33
Live : Borlänge

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue May 12, 2009 5:26 pm

och vissa gör snygga returmål!!
Back to top Go down
http://www.cog.clan.pro
misarn
Administrator
misarn


Number of posts : 61
Age : 34

Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? EmptyTue May 12, 2009 6:21 pm

och andra försöker bara hjälpa sina medspelare så dom kan göra mål:P
Back to top Go down
Sponsored content





Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty
PostSubject: Re: Vad är det igentligen som gör ett bra spel?   Vad är det igentligen som gör ett bra spel? Empty

Back to top Go down
 
Vad är det igentligen som gör ett bra spel?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Spel som DU ser fram emot!!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Spel-
Jump to: