Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Olympiska Spelen-quiz

Go down 
+4
azah
Nogger
raixor
Swedish Flashman
8 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
PassaAlltidObama
Administrator
PassaAlltidObama


Number of posts : 19
Age : 35

Olympiska Spelen-quiz - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Olympiska Spelen-quiz   Olympiska Spelen-quiz - Page 2 EmptyThu Jan 14, 2010 7:17 pm

Swedish Flashman wrote:
Så var det dags för en ny fråga på mitt favoritämne.. tyvärr inga svar på vinterolympiern men det var alltså den fenomenale norrmannen Björn Dählie som har 8 guld.

För att det ska bli lite action här sänker jag svårighetsgraden o tar dessutom 3 nivåer, lätt, medel o svår oavsett det önskas eller ej.

Lätt: Vad heter den svenske bollvirtuos som som vann guld -92, silver -00 och var i semifinal -04? I mina ögon den störste svenske idrottsmannen genom tiderna.

Medel: Vad hette den idrottsman som vann OS-guld 1960, tände elden i Atlanta 1996 och som är mannen bakom uttrycket jag använder om en viss Roger Federer i mitt motto på profilen på xbox..?

tycker jag är lätt...

Svår: Sverige har faktiskt vunnit ett OS-guld i fotboll. Vilket år?

Lycka till!

Det har tagit månader att komma upp med svar till detta fantastiskt svåra ämnesval, och först nu törs jag ge mig på att chansa.

lätt (inte för att den är speciellt lätt) men svaret torde var JO-Waldner. Den största svenska OS-stjärnan, i mitt tycke är för övrigt Ludmilla Engquist. Hon visade verkligen att det här med doping fungerar.

Medel är givetvis Cassius Clay med sin välkända parkinsons entre. Vilken man, bara att applådera!

svår: 48. Lite bortglömt i vimlet av jante, men vet man om att Sverige kom tvåa i VM 58 så vet man också om sveriges OS-guld i london av alla platser. Zlatan gjorde två mål! Very Happy
Back to top Go down
 
Olympiska Spelen-quiz
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Raixor Quiz
» EASHL-Quiz

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Quiz-
Jump to: